Miasta, w których organizowane są zawody spod znaku IRONMAN dużo zyskują. Aktywność gospodarcza wpływa na wzrost dochodów podatkowych, a kampanie promocyjne warte są miliony złotych. To wnioski z raportu Deloitte przygotowanego na zlecenie agencji Sport Evolution. Podano m.in. ile zyskał Poznań. To ważne, bo w roku 2026 zawody w Poznaniu znów się odbędą, a stolica Wielkopolski ma się starać o organizację mistrzostw świata.
Cykl IRONMAN Poland, którego jednym z gospodarzy jest Miasto Poznań, jak każde globalne wydarzenie sportowe angażuje lokalny oraz krajowy biznes. A to generuje realne wpływy do miejskich kas. Organizator wynajmuje obiekty sportowe, korzysta z lokalnej infrastruktury drogowej i energetycznej, czy zatrudnia pracowników do obsługi wydarzenia. Uczestnicy zawodów i osoby towarzyszące, to natomiast klienci lokalnej gastronomii, goście obiektów hotelowych i użytkownicy transportu publicznego. Suma wpływów z tych obszarów wygenerowała w minionym sezonie 41 milionów 600 tysięcy złotych wartości dodanej dla lokalnych gospodarek Warszawy, Krakowa i Poznania.
Ile konkretnie zyskał Poznań?
Interesująco wygląda korzyść finansowa miast z organizacji zawodów. Wygenerowany w ten sposób ekwiwalent reklamowy wraz ze wzrostem wpływów z podatków, związanym z zawodami IRONMAN Poland, wyniosły dla Poznania 2,15 mln złotych.
Według raportu Deloitte turyści zagraniczni, którzy przyjechali na zawody wytworzyli bardzo duży impuls popytowy. W Poznaniu miał on wartość blisko 6 milionów złotych. Z ankiet wynika, że zawodnicy statystycznie spędzili w naszym mieście co najmniej 3 noce. Większość uczestników z zagranicy zabrała ze sobą 2-3 osoby towarzyszące. Zgodnie z szacunkami Deloitte, każdy zawodnik to 9000 złotych dodatkowych obrotów w lokalnej gospodarce.
Obliczono także ekwiwalent reklamowy Miast gospodarzy, czyli równowartość kwoty, którą trzeba by było zapłacić za uzyskanie takiej samej wartości medialnej ekspozycji danego miasta, w którym organizowano te triathlonowe zawody. Dla Poznania to kwota bliska 1,8 mln złotych. Warto dodać, że dane Instytutu Monitorowania Mediów obejmują wyłącznie przekaz generowany w Polsce i przez polskich odbiorców. Tymczasem Polacy stanowili jedynie ok. 60 procent uczestników zawodów IRONMAN w analizowanych miastach.
W 2026 roku zawody Enea IRONMAN 70.3 Poznań odbędzie się 30 sierpnia. To data głównego dystansu, wydarzenie będzie trzydniowe.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android .
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie